Toyota Hilux GR Sport — sport i użytkowość w jednym

Toyota od lat łączy niezawodność z praktycznym podejściem do użytkowania swoich modeli. W tym duchu powstała sportowa odmiana Hilux — Toyota Hilux GR Sport 4.0 V6 — która ma łączyć terenową wytrzymałość z mocnym, angażującym charakterem. Modele z dopiskiem GR (Gazoo Racing) to próba przeniesienia doświadczeń rajdowych i sportowych do segmentu użytkowych samochodów typu Toyota Hilux Pick up. Dlatego też oferta skierowana jest nie tylko do firm i osób potrzebujących ładowności, ale i do kierowców szukających większych emocji za kierownicą.

Toyota Hilux GR Sport— odrobina agresji

Z zewnątrz nowa Toyota Hilux w wersji GR Sport wyróżnia się detalami nadającymi agresywniejszy wygląd: masywniejszy zderzak, większe nadkola, charakterystyczne osłony i sportowe felgi. Wnętrze również otrzymuje sportowe akcenty — kubełkowe fotele lub ich sportowe obicia, kontrastowe przeszycia oraz wykończenia przypominające inne samochody z rodziny GR. Pomimo sportowego sznytu, elementy wykonawcze i materiały zachowują charakter użytkowy — łatwe do czyszczenia powierzchnie i solidne tworzywa, które dobrze znoszą intensywne użytkowanie.

Silnik i osiągi — co daje wersja GR?

Najważniejszym wyróżnikiem jest układ napędowy. Wersja Toyota Hilux GR Sport 4.0 V6 ma mocny, sześciocylindrowy silnik o pojemności 4.0 litra — jednostka projektowana z myślą o płynnej dostawie mocy i charakterze bardziej „sportowym” niż typowe diesle spotykane w segmencie pick-upów. W praktyce oznacza to lepsze przyspieszenie, mocniejszy moment obrotowy przy wyższych obrotach oraz bardziej responsywną pracę silnika podczas dynamicznej jazdy. Układ napędowy zazwyczaj współpracuje z napędem 4×4 i skrzynią automatyczną, co poprawia komfort oraz możliwości terenowe.

Praktyczność i użytkowanie — codzienność vs przygoda

Pomimo sportowego charakteru, Toyota Hilux Pick up w wersji GR pozostaje praktycznym narzędziem: skrzynia ładunkowa, wysoka ładowność i solidna rama pozwalają na wykorzystanie auta w pracy, off-roadowych wyprawach czy jako baza camperowa. Zawieszenie w wersji GR bywa zestrojone bardziej sztywno — dla lepszej kontroli i stabilności — ale producenci zwykle starają się nie utracić poziomu komfortu istotnego dla użytkowników pick-upów. Dodatkowo systemy wspomagające jazdę terenową, blokady i tryby jazdy poprawiają możliwości w trudnych warunkach.

Konkurencja i dla kogo to auto?

Segment sportowych pick-upów to nisza, ale ma swoje alternatywy — od tuningowanych Rangerów, przez specjalne edycje Navary czy D-Maxa, aż po mocniejsze, amerykańskie konstrukcje. Nowa Toyota Hilux w wariancie GR Sport będzie atrakcyjna dla osób, które chcą połączyć codzienną funkcjonalność z emocjami z jazdy oraz cenią sobie trwałość i renomę marki. To wybór dla tych, którzy potrzebują auta do pracy, ale też lubią w weekendy wyjechać w teren lub po prostu poczuć większą dynamikę za kierownicą.

Toyota Hilux GR Sport z silnikiem 4.0 V6 nie jest dostępna na polskim rynku. W Europie dostępna jest wersja GR Sport z silnikiem diesla 2.8 D-4D, podczas gdy silnik benzynowy V6 jest dostępny w regionach takich jak Bliski Wschód np. w Dubaju. 

Toyota pickup modele

Aktualne modele

  • Toyota Hilux – najpopularniejszy i kultowy pick-up Toyoty, produkowany od 1968 r., dostępny w wielu wariantach (Single Cab, Extra Cab, Double Cab).
  • Toyota Tundra – pełnowymiarowy pickup sprzedawany głównie w USA i Kanadzie, konkurent Forda F-150 czy RAM 1500.
  • Toyota Tacoma – średniej wielkości pickup, popularny w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej, ceniony za niezawodność i możliwości terenowe.

Modele historyczne

  • Toyota Stout – pickup produkowany w latach 1954–1989
  • Toyota Pickup (tak nazywany w USA Hilux) – w latach 70. i 80.
  • Toyota Mega Cruiser (wersja militarna) – choć bardziej SUV,
  • Toyota Land Cruiser Pickup